Co mám dělat, když... (FAQ)
- 1. Pošta nepřichází na IMAP.
Zkontrolujte nastavení přesměrování v UDB.
- 2. Podle návodu jsem si nastavil přesměrování a pošta přesto nechodí.
Záleží na mnoha okolnostech, ale maximální doba, do které by pošta měla začít přicházet je cca 1 hodina.
- 3. Nemůžu se přihlásit na IMAP (zapoměl jsem heslo, nefunguje, atd).
Pro přihlášení na IMAP se používá Heslo FEL. Toto heslo lze za pomoci Hesla ČVUT nastavit přes web.
-
4. Veškerá pošta adresovaná mě se vrací s hláškou:
Remote host said: 550 5.1.1
: Recipient address rejected: User unknown Smazal jste si veškeré přesměrování v UDB.
- 5. Pošta je mi doručena a přesto odesilateli přijde informace o nedoručení pošty.
V UDB máte dvě a více přesměrování. Jedno či více z nich je špatně zadaných.
- 6. Nedochází mi pošta od mého známého (známé), ale jinak všechno ostatní dojde.
Nejčastěji se jedná o poštu z adres, kde si nedělají příliš hlavu se spamem a občas se dostanou do seznamu těch "zlých". V našich podmínkách jde nejčastěji o seznam, atlas, centrum, apd. Ve webovém rozhraní IMAPu v levém sloupci je pod položkou Pošta schované i nastavení pro spam. Adresu můžete například přidat do bílé listiny (whitelistu) a pošta z uvedené adresy Vam bude poté už docházet.
- 7. Nefunguje mi nastavení pro odesílání pošty přes IMAP z Outlooku (Thunderbird, ajn.)
Problém může být v antiviru, který se snaží kontrolovat odchozí poštu. Zkuste vypnout antivirus či vypnout kontrolu odchozí pošty v antiviru. Někteři ISP blokují port pro odeslání pošty. Zkuste nastavit port pro odchozí poštu na 465.
- 8. Nastavil jsem si přesměrování fakultní pošty na gmail účet, ale pošta mi nedorazí (týká se VÝHRADNĚ účtu na gmail).
Veškerá pošta chodí. Na gmail konto Vám pouze nedojde pošta poslaná z Vašeho osobního účtu, který si pošlete sám sobě na FEL. Problém se týká výhradně gmailu a problém je na straně gmail.
- 9. Jak blokovat ruský spam.
Nastavte se ve filtrech "Sama se definující hlavička" "Content-Type" obsahuje "koi8-r".
- 10. Nejde poslat e-mail na adresu předmětu
Pošta zasílaná na adresu předmětu musí být poslána z fakultní adresy a zároveň domény (tedy nestačí poslat e-mail s odchozí adresou fel, ale ze seznamu).
- 11. Informace v nepřítomnosti (dovolená).
- 12. Chci si přesměrovat poštu ČVUT.
Postupujte podle návodu na Přesměrování pošty ČVUT.