Středisko výpočetní techniky a informatiky

Fakulta elektrotechnická

Služby

Pro zaměstnance a studenty zajišťujeme služby zejména v oblastech správy, provozu/servisu a rozvoje celofakultních ICT systémů a audiovizuálního vybavení poslucháren. Dále to pak jsou fotografické práce, pořizování videozáznamů a tisk.

Pro studenty a zaměstnance je technická podpora dostupná prostřednictvím HelpDesku ČVUT. Pracovníci oddělení děkanátu mohou využít naší servisní linku a služby servisního technika. Na katedrách a dalších pracovištích FEL zajišťují IT podporu uživatelům místní správci ICT.

Student

Váš účet a zabezpečení IT

  • Heslo ČVUT a Heslo FELUživatelské jméno je Váš unikátní identifikátor v počítačové síti, pro přístup potřebujete vědět patřičné heslo. Znalost tohoto hesla umožňuje libovolnému člověku vystupovat Vaším jménem, proto je nikdy nikomu nesdělujte!
  • Průkaz ČVUTPrůkaz ČVUT pro studenty a zaměstnance umožňuje mj. vstup do budovy, přístup do studoven.
  • Pravidla a podmínkyTak jako všechny služby, i ty naše mají pravidla a podmínky, která je třeba dodržovat.
  • Ukončení studia/zaměstnáníOdchod z fakulty a ukončení přístupu do informačních systémů.

E-mail, telefonování a spolupráce

  • E-mail pro studentyKaždý student musí mít zřízen e-mail v doméně cvut.cz.
  • Posílání velkých souborůV případě, že potřebujete někomu zaslat nebo s více uživateli sdílet velké soubory (až 500 GB), tak můžete využít souborové služby FileSender, kterou provozuje sdružení CESNET.
  • Google Workspace for EducationPokud chcete vytvářet, sdílet a uchovávat své dokumenty a spolupracovat na nich s ostatními, můžete použít Google Workspace for Education.
  • Microsoft Office 365Pokud chcete vytvářet, sdílet a uchovávat své dokumenty a spolupracovat na nich s ostatními, můžete použít Microsoft Office 365.

Nápověda, podpora, zásady

  • Helpdesk ČVUTNefunguje KOS, FIS, FES, V3S nebo jiné celouniverzitní systémy? Nesvítí někde světlo, teče voda, projektor svítí slabě, nefunguje pošta? Nahlaste to přes Helpdesk ČVUT.
  • Pravidla a podmínkyTak jako všechny služby, i ty naše mají pravidla a podmínky, která je třeba dodržovat.

Zařízení, aplikace, sítě a tisk

  • Bezdrátová síť (wifi)Ve všech budovách a areálech ČVUT, ale také na celé řadě míst v republice i ve světě, je dostupné bezdrátové připojení k internetu v rámci sítě Eduroam.
  • Software a multilicenceMáte přístup k mnohým licencím a multilicencím buď v rámci FEL nebo ČVUT.
  • VPNPomocí VPN se mohou uživatelé přihlásit do univerzitní sítě například z domova, počítač se pak chová tak, jako by byl připojen přímo v univerzitní síti.
  • Active DirectoryPro ověřování uživatelů a řízení přístupu se používá celouniverzitní Active Directory.
  • Fakultní datové úložiště FAPPPro potřeby pracovišť a výzkumných týmů provozujeme systém datového úložiště.

Podpora pro výuku a vědu

  • Studijní systém - KOSWebová aplikace, která slouží k podpoře studijních agend na ČVUT v Praze. Jsou v ní realizovány všechny úkony spojené se studiem od přijetí na univerzitu, zaznamenávání studijních výsledků, až po ukončení studia státní závěrečnou zkouškou.
  • Studijní materály - Moodle, CourseWarePro ukládání studijních materiálů se používají dva systémy - fakultní Moodle a CourseWare.
  • Akademický portálInformace o studiu na jednom místě - interaktivní rozvrh, přehled nad termíny testů, úloh a událostí, praktické notifikace, chytré vyhledávání.
  • Počítačové studovnyPočítačové studovny jsou určeny pro studenty FEL pro plnění studijních povinností. Některé jsou rozvrhovány, jiné mají volný přístup.
  • KnihovnyPoskytuje knihovnické a informační zabezpečení studia, vědecké, výzkumné, tvůrčí a umělecké činnosti univerzity. Ústřední knihovna ČVUT je celouniverzitním pracovištěm.
  • Procesní portálProcesní portál je informační systém, který primárně zprostředkovává informace o procesech formou přehledných diagramů. Přináší řadu přínosů a možných využití, které celkově přispívají k plynulejšímu, jasnějšímu a efektivnějšímu fungování.
  • Šablony pro závěrečné práce v LaTeXuŠablony pro závěrečné práce v LaTeXu, neváhejte šablony vyzkoušet a poslat zpětnou vazbu.
  • Přístup k normám ČSNPřístup ke službě ČSNonline pro čtení elektronické formy českých technických norem.
  • Wireless assistive listeningPosluchárny T2:D3-209 a T2:D3-309 jsou vybaveny technologií pro podporu osob se sluchovým postižením.

Zaměstnanec

Váš účet a zabezpečení IT

  • Heslo ČVUT a Heslo FELUživatelské jméno je Váš unikátní identifikátor v počítačové síti, pro přístup potřebujete vědět patřičné heslo. Znalost tohoto hesla umožňuje libovolnému člověku vystupovat Vaším jménem, proto je nikdy nikomu nesdělujte!
  • Průkaz ČVUTPrůkaz ČVUT pro studenty a zaměstnance umožňuje mj. vstup do budovy, přístup do studoven.
  • Pravidla a podmínkyTak jako všechny služby, i ty naše mají pravidla a podmínky, která je třeba dodržovat.
  • Ukončení studia/zaměstnáníOdchod z fakulty a ukončení přístupu do informačních systémů.

E-mail, telefonování a spolupráce

  • Fakultní e-mailKaždému zaměstnanci s pracovní smlouvou je automaticky zřízena adresa elektronické pošty v doméně fel.cvut.cz; povinností všech je sledovat zprávy zasílané na tuto úředně stanovenou adresu a v rámci ČVUT komunikovat výhradně z této adresy.
  • Dokumentové úložiště AlfrescoTento systém slouží zejména k ukládání dokumentů a dalších dat v rámci fakulty.
  • Posílání velkých souborůV případě, že potřebujete někomu zaslat nebo s více uživateli sdílet velké soubory (až 500 GB), tak můžete využít souborové služby FileSender, kterou provozuje sdružení CESNET.
  • Google Workspace for EducationPokud chcete vytvářet, sdílet a uchovávat své dokumenty a spolupracovat na nich s ostatními, můžete použít Google Workspace for Education.
  • Microsoft Office 365Pokud chcete vytvářet, sdílet a uchovávat své dokumenty a spolupracovat na nich s ostatními, můžete použít Microsoft Office 365.
  • VideokonferenceZajišťujeme videokonference, webkonference a podporu ke speciálním scénářům pro pořádání jednání, schůzí a seminářů se vzdálenými účastníky.
  • Telefonní linky a mobilní telefony

Nápověda, podpora, zásady

  • Helpdesk ČVUTNefunguje KOS, FIS, FES, V3S nebo jiné celouniverzitní systémy? Nesvítí někde světlo, teče voda, projektor svítí slabě, nefunguje pošta? Nahlaste to přes Helpdesk ČVUT.
  • Pravidla a podmínkyTak jako všechny služby, i ty naše mají pravidla a podmínky, která je třeba dodržovat.
  • Katederní správciSeznam katederních správců.

Zařízení, aplikace, sítě a tisk

  • Bezdrátová síť (wifi)Ve všech budovách a areálech ČVUT, ale také na celé řadě míst v republice i ve světě, je dostupné bezdrátové připojení k internetu v rámci sítě Eduroam.
  • Tisk a kopírováníSamoobslužný systém pro kopírování a tisk dostupný pomocí Průkazu ČVUT.
  • Tiskový systémFakultní systém pro samoobslužný tisk a kopírování je dostupný zaměstnancům a doktorandům FEL.
  • Tiskové oddělení - DTP studioTiskové oddělení zajišťuje sazbu, editaci a grafický návrh tiskových a elektronických materiálů a tisk.
  • Software a multilicenceMáte přístup k mnohým licencím a multilicencím buď v rámci FEL nebo ČVUT.
  • VPNPomocí VPN se mohou uživatelé přihlásit do univerzitní sítě například z domova, počítač se pak chová tak, jako by byl připojen přímo v univerzitní síti.
  • Active DirectoryPro ověřování uživatelů a řízení přístupu se používá celouniverzitní Active Directory.
  • DTP studio - tiskové službyDTP studio (tiskové oddělení) zajišťuje tisk, grafický návrh a zpracování tiskových a elektronických materiálů. Tisk provádí vlastními prostředky nebo prostřednictvím komerční provozovny.
  • Fotografické služby
  • Živé přenosy a streamingZajišťujeme snímání, záznam i přenos živého obrazu a zvuku do Internetu. Poskytujeme také konzultace a podporu při pořádání speciálních přenosů a realizaci nestandardních scénářů na seminářích, přednáškách, nebo při výuce.
  • Fakultní datové úložiště FAPPPro potřeby pracovišť a výzkumných týmů provozujeme systém datového úložiště.
  • Podpora pro děkanát

Podpora pro výuku a vědu

  • Studijní systém - KOSWebová aplikace, která slouží k podpoře studijních agend na ČVUT v Praze. Jsou v ní realizovány všechny úkony spojené se studiem od přijetí na univerzitu, zaznamenávání studijních výsledků, až po ukončení studia státní závěrečnou zkouškou.
  • Studijní materály - Moodle, CourseWarePro ukládání studijních materiálů se používají dva systémy - fakultní Moodle a CourseWare.
  • Akademický portálInformace o studiu na jednom místě - interaktivní rozvrh, přehled nad termíny testů, úloh a událostí, praktické notifikace, chytré vyhledávání.
  • Počítačové studovnyPočítačové studovny jsou určeny pro studenty FEL pro plnění studijních povinností. Některé jsou rozvrhovány, jiné mají volný přístup.
  • KnihovnyPoskytuje knihovnické a informační zabezpečení studia, vědecké, výzkumné, tvůrčí a umělecké činnosti univerzity. Ústřední knihovna ČVUT je celouniverzitním pracovištěm.
  • Procesní portálProcesní portál je informační systém, který primárně zprostředkovává informace o procesech formou přehledných diagramů. Přináší řadu přínosů a možných využití, které celkově přispívají k plynulejšímu, jasnějšímu a efektivnějšímu fungování.
  • Aplikace pro pedagogy a rozvrhářeMohly by vám pomoci v některých pravidelných úkonech týkajících se pedagogické agendy.
  • Hodnocení pracovníkůAplikace je určená pro pravidelné roční hodnocení akademických a vědeckých pracovníků. Hodnocení provádí pouze zaměstnanci na hlavní pracovní poměr.
  • Technika v učebnách a její použitíPřehled technického a AV vybavení fakultních rozvrhovaných učeben a návody na obsluhu.
  • Technická podpora výuky a akcíPřehled možností technické podpory pro výuku nebo pokud pořádáte nějakou akci.

Vývoj a webové služby

  • VirtualizaceNabízíme zřízení a provoz virtuálních desktopů a virtuálních serverů na vlastní virtualizační infrastruktuře, i konzultace při využití externích cloudových řešení.
  • WebhostingNabízíme zřízení a provoz prostoru pro webové stránky na serveru s pravidelně aktualizovaným prostředím.

Katederní správce

Za obsah odpovídá: Ing. Martin Samek